RESPONSABILIZARE PENTRU DIGITALIZARE, REZULTATELE OBȚINUTE LA FINAL DE PROIECT
Activitate: 2. Informare și publicitate proiect
2.1. Derularea unei campanii de comunicare publică referitoare la proiect
Din cererea de finanțare: afișarea pe site-ul Solicitantului și pe cel al partenerului a unei scurte descrieri a proiectului, care să cuprindă cel puțin următoarele informații: titlu, denumire beneficiar și partener, scop, obiective specifice, rezultate, data de începere, perioada de implementare, valoarea totală (defalcată pe surse de finanțare);
Rezultate obținute: toate aspectele menționate se regăsesc pe site-ul proiectului: https://digitalizare.eurocomunicare.ro/.
Din cererea de finanțare: realizarea și expunerea câte unui afiș cu informatii despre proiect (dimensiunea minima A3) intr-un loc usor vizibil publicului, cum ar fi zona de intrare a unei clădiri, care să cuprindă următoarele informații referitoare la acesta: titlu, denumire beneficiar și parteneri, scop, data de începere, perioada de implementare, valoarea totala (defalcata pe surse de finanțare), la sediul aplicantului și al partenerului;
Rezultate obținute: toate aspectele menționate se regăsesc la sediul Asociației.
Din cererea de finanțare: organizarea conferintei de lansare a proiectului (100 participanti), insotita de comunicat de presa diseminat in media;
Rezultate obținute: Evenimentul online de lansare a proiectului „Responsabilizare pentru digitalizare” a fost organizat miercuri, 12 octombrie 2022. Comunicatul de presă diseminat în media se regăsește aici: https://digitalizare.eurocomunicare.ro/evenimente/
Din cererea de finanțare: organizarea conferintei de inchidere pentru diseminarea rezultatelor proiectului (100 participanti), insotita de comunicat de presa diseminat in media;
Rezultate obținute: Evenimentul online de final a proiectului „Responsabilizare pentru digitalizare” a fost organizat miercuri, 6 decembrie 2023. Comunicatul de presă diseminat în media se regăsește aici: https://digitalizare.eurocomunicare.ro/evenimente/
Din cererea de finanțare: asigurarea comunicării pe contul de social-media dedicat proiectului.
Rezultate obținute: Responsabilizare pentru Digitalizare – POCA 1051 se numește contul de social-media dedicat proiectului și poate fi accesat aici: https://www.facebook.com/ResponsabilizarePentruDigitalizare
Activitate: 3. Dezvoltarea capacitații si a rezilienței partenerilor sociali si ale ONG-urilor prin sesiuni de instruire care sa le îmbunatațeasca abilitațile si competențele digitale (”information and digital literacy”)
3.1. Dezvoltarea capacitații si a rezilienței partenerilor sociali si ale ONG-urilor prin sesiuni de instruire care să le îmbunatațească abilitațile si competențele digitale (”information and digital literacy”)
Din cererea de finanțare: Aceasta activitate va consta in pregatirea si sustinerea unor sesiuni de instruire pe teme legate de digitalizare, de utilizare a platformelor educationale si adoptarea unor comportamente responsabile in mediul online. Sesiunile vor fi organizate in 2 module, iar participanții vor primi la final certificate de participare, menționându-se acumularea de cunoștințe si abilitați în educație digitala.
Modulul 1, intitulat Digitalizare pentru Educatie, va fi realizat special pentru cei 100 de profesori din ciclul preuniversitar de la scoli din județul Arges. Acesta va fi organizat in 5 sesiuni online (fiecare avand o durata de 20 de ore, esalonate in 5 zile); la fiecare sesiune vor participa cate 20 de cadre didactice preuniversitare din scoli ale orasului Campulung si din localitațile limitrofe din județul Arges.
Ca parte a acestei activitati, vor fi dezvoltate metode alternative de predare, care vor fi puse la dispozitia profesorilor sub forma unor ”kituri educationale” (continand mini-ghiduri de alfabetizare digitala in context educational si de incurajare a unor comportamente online responsabile), pentru inlesnirea colaborarii cu elevii in timpul sesiunilor de predare online. In conceperea sesiunilor de formare, precum si in crearea kiturilor educationale, un accent deosebit va fi plasat pe lectii invatate de la state avansate in elearning, precum Finlanda sau Germania. De asemenea, va fi abordata si latura securitatii personale – cum ii pot ajuta profesorii pe elevii de gimnaziu si liceu sa constientizeze si sa evite pericolele din spatiul digital.
Modulul 2, intitulat Digitalizare pentru Dezvoltare locala, va fi organizat pentru cei 30 functionari ai administratiei locale si pentru cei 20 de reprezentanti ai ONG-urilor din județul Arges. Tema modului 2 va gravita in jurul ideii de digitalizare responsabila. Vor fi analizate metode si solutii pentru valorificarea digitalizarii in vederea impulsionarii dezvoltarii locale, pe subiecte legate de educatie, protectia mediului, dezvoltare integrata, consultare publica. Vor fi realizate 2 grupe mixte (functionari & lucratori ONG), iar sesiunile de predare vor alterna cu sesiuni de brainstorming facilitate de expertii solicitantului. Cele 2 sesiuni (fiecare avand o durata de 20 de ore, esalonate in 5 zile), vor pregati, astfel, terenul pentru dezvoltarea strategiei locale de redresare si consolidare a rezilientei sociale (a se vedea activitatea 5). Avand in vedere masurile si restrictiile legate de pandemie, toate activitatile de formare vor fi derulate online, prin intermediul unei platforme de videoconferinte.
Rezultate obținute: Ambele module au fost organizate conform cererii de finanțare și au fost atinși indicatorii asumați, aspect ce poate fi verificat prin formularele de grup țintă încărcate în platforma MySmis și prin certificatele de participare emise de către Asociația Eurocomunicare. De asemenea, toți participanții au primit, prin intermediul platformei Classroom, materialele didactice utilizare în cadrul sesiunilor online.
Activitate: 4. Realizarea unei rețele tematice pentru îmbunatațirea educației digitale (information and digital literacy) si pentru combaterea dezinformarii.
4.1. Realizarea unei rețele tematice pentru îmbunatațirea educației digitale (information and digital literacy) si pentru combaterea dezinformarii.
Din cererea de finanțare: Reteaua tematica se va constitui intr-o platforma de comunicare, dezbatere si consultare cu privire la rolul digitalizarii in dezvoltarea locala responsabila. Concret, Beneficiarul va crea o secțiune web speciala, dedicata membrilor rețelei tematice (fucționari publici, membri si voluntari ONG-uri, parteneri sociale, cadre didactice) unde va pune la dispoziție materiale dedicate subiectului. Una din temele predilecte va fi ”Cum aducem viitorul in Campulung Muscel?” si se va concentra pe armonizarea modificarilor produse de digitalizare cu metodele clasice de invatare, cu stilul de viata al locuitorilor, dar si cu traditiile locale. Digitalizarea trebuie privita ca o noua realitate in sprijinul cetatenilor. Reteaua va reuni alesi locali, functionari publici, cadre didactice, membri ai ONG-urilor, voluntari, dar si tineri si elevi interesati de subiect. Reteaua va beneficia de un site web dedicat (digitalizare.eurocomunicare.ro), dezvoltat de Solicitant cu feedback de la Primaria Campulung, prin care vor fi diseminate materiale relevante si informatii utile pentru imbunatatirea educatiei digitale, pentru combaterea dezinformarii, pentru sporirea nivelului de constientizare a tinerilor cu privire la pericolele si capcanele din mediul online. De asemenea, pagina web va gazdui videoconferintele retelei tematice. In cadrul proiectului, vor fi organizate 5 reuniuni online ale rețelei tematice (fiecare cu minim 20 de participanti si o durata de 2 ore). Toate reuniunile vor beneficia de prezenta reprezentantilor rețelei tematice, asa cum a fost ea descrisa anterior. Reteaua tematica va avea un rol activ in demersurile de planificare a dezvoltarii locale in era postpandemica.
Rezultate obținute: Pe platforma digitalizare.eurocomunicare.ro se regăsesc materialele dedicate subiectului și pot fi consultate în secțiunea Resurse rețea, subsecțiunea Analize și cercetări (link aici: https://digitalizare.eurocomunicare.ro/analize-si-cercetari/) și subsecțiunea Materiale video (link aici: https://digitalizare.eurocomunicare.ro/resurse/materiale-video/). „Cum aducem viitorul in Campulung Muscel?” a fost una din temele predilecte din cadrul reuniunilor online. Site-ul dedicat se găsește la această adresă: https://digitalizare.eurocomunicare.ro/
Cele cinci reuniuni online ale rețelei tematice au adus informații utile în vederea demersurilor de planificare a dezvoltării locale în era postpandemică. Mai mult, 201 de persoane au completat un chestionar online ce a avut drept scop de a colecta informații importante pentru dezvoltarea strategiei locale de redresare și consolidare a rezilienței sociale în contextul pandemiei COVID-19.
Din cererea de finanțare: Pentru a impulsiona discuțiile pe tema dezvoltării locale in era post-Covid, va fi organizata o competiție online dedicată liceenilor din Câmpulung, prin care elevii claselor 9-12 vor fi încurajați să propună proiecte inovative care au la baza digitalizarea si comunicarea online.
Rezultate obținute: Joi, 15 decembrie 2022, Asociația Eurocomunicare a organizat Fake News Challenge pentru Elevi. Patru echipe de elevi din licee din zona Câmpulung – detectivi de fake news – au răspuns provocării de a identifica un fake news (dintr-o arhivă de știri pusă la dispoziție de organizatori) și de a crea, pornind de la acesta, un produs educațional, respectiv un video scurt de maxim 3 minute (de tip TikTok) pentru promovarea măsurilor împotriva dezinformării. Echipa câștigătoare, pe numele acesteia: Frații Holmes, a fost formată din Alex și Dan, elevi ai Liceului Teoretic „Dan Barbilian” din Câmpulung. Mai multe detalii pot fi găsite aici: https://digitalizare.eurocomunicare.ro/evenimente/
Activitate: 5. Dezvoltarea unei strategii locale de redresare si consolidare a rezilienței sociale în contextul pandemiei Covid-19 si în context post-pandemic
5.1. Dezvoltarea unei strategii locale de redresare si consolidare a rezilienței sociale în contextul pandemiei Covid-19 si în context post-pandemic
Din cererea de finanțare: Strategia locala va fi dezvoltata cu ajutorul retelei tematice, care va oferi o multitudine de oportunitati de consultare si comunicare. Strategia va reprezenta raspunsul local la preocuparile nationale de realizare a unor planuri integrate menite a ajuta la depasirea provocarilor socio-economice avansate de pandemie. Focusul strategiei va fi rezilienta sociala si metode de stimulare a acesteia. Prin urmare, un accent deosebit va fi plasat pe modalitati de operationalizare a digitalizarii, astfel incat aceasta sa aduca beneficii locale sustenabile. Strategia va fi puternic personalizata la specificul Campulung si a zonei limitrofe, a județului Arges, va tine cont de profilul social si cultural al cetatenilor, de asteptarile si preocuparile lor. Solicitantul (Asociația Eurocomunicare) va lucra îndeaproape cu Primaria Câmpulung Muscel (cu care a si fost semnat un Acord de parteneriat pentru dezvoltare locala) pentru a surprinde nevoile comunitații si instituțiilor locale din zona si pentru a furniza soluții aplicate pe specificul zonal. Strategia va fi realizata pentru a veni în sprijinul societații locale din zona Câmpulung Muscel, iar versiunea finala va fi înaintata Primariei. Strategia locala de redresare si consolidare a rezilienței sociale în contextul pandemiei de Covid-19 si în context post-pandemic va fi gândita si dezvoltata ca fiind complementara activitații Primariei Câmpulung Muscel – venind în sprijinul strategiilor locale dezvoltate de instituție. Pentru a permite o fundamentare cat mai riguroasa a strategiei, in cadrul proiectului va fi realizata o dubla cercetare pentru a radiografia cat mai exact nevoile comunitatii vizate de strategie, dar si situația de fapt a zonei. Astfel, va fi aplicat un chestionar membrilor rețelei tematice cu scopul de a identifica nevoile comunitații si va fi realizata analiza social media pentru spațiul online specific zonei. De asemenea, ideile colectate in cadrul videoconferintelor si competitiei online organizate in cadrul activitatii 4 vor fi utile in creionarea unei strategii cat mai ancorata in realitatea locala.
Rezultate obținute:
Cel mai important livrabil din cadrul proiectului îl reprezintă „Strategia locală de redresare și consolidare a rezilienței sociale în contextul pandemiei de Covid19 și în context post-pandemic”, parte a proiectului „Responsabilizare pentru digitalizare” (POCA 1051). Această strategie se bazează pe date și informații colectate prin cercetări, consultări publice și educație digitală, adresându-se cadrelor didactice, ONG-urilor, funcționarilor publici și comunității largi. Astfel, pentru fundamentarea strategiei au fost utilizate mai multe documente, inclusiv cele din dubla cercetare pentru a radiografia cât mai exact nevoile comunității vizate de strategie, dar și situația de fapt a zonei. Ne referim la chestionarul aplicat membrilor rețelei tematice și analiza social media pentru spațiul online specific zonei. Mai mult, tot la partea de fundamentare au contribuit și ideile colectate în cadrul videoconferințelor și competiției online dedicate elevilor. Documentul final este disponibil AICI.
În cadrul acestui proiect, s-au organizat sesiuni de instruire și reuniuni tematice online, care au facilitat dialogul între diferite segmente ale comunității și experți, abordând provocările specifice zonei. Aceste interacțiuni au culminat în elaborarea unei strategii care țintește să crească reziliența în fața dezinformării și să îmbunătățească adaptabilitatea post-pandemică. Acest efort comun între Asociația Eurocomunicare și Primăria Câmpulung Muscel subliniază angajamentul orașului față de inovare și progres în era digitală.
Menționăm faptul că în cadrul tuturor evenimentelor organizate au fost avute în vedere măsuri/ teme privind implementarea principiilor orizontale (egalitate de șanse și dezvoltare durabilă).
COMPETIȚIA ONLINE „FAKE NEWS CHALLENGE PENTRU ELEVI” LA FINAL
Joi, 15 decembrie 2022, Asociația Eurocomunicare a organizat Fake News Challenge pentru Elevi. Evenimentul, organizat în cadrul proiectului „Responsabilizare pentru digitalizare”, cod MySMIS 151295/ cod SIPOCA 1051, a reprezentat o competiție online dedicată elevilor de liceu interesați de mediul digital și de creare de conținut pentru spațiul online.
Patru echipe de elevi din licee din zona Câmpulung – detectivi de fake news – au răspuns provocării de a identifica un fake news (dintr-o arhivă de știri pusă la dispoziție de organizatori) și de a crea, pornind de la acesta, un produs educațional, respectiv un video scurt de maxim 3 minute (de tip TikTok) pentru promovarea măsurilor împotriva dezinformării. Ei au stabilit ce este un fake, de ce este fake și în același timp i-au învățat și pe ceilalți cum se pot proteja de conținuturile înșelătoare.
Echipa câștigătoare, pe numele acesteia: Frații Holmes, a fost formată din Alex și Dan, elevi ai Liceului Teoretic „Dan Barbilian” din Câmpulung.
COMPETIȚIA ONLINE „FAKE NEWS CHALLENGE PENTRU ELEVI”
Asociația Eurocomunicare organizează Fake News Challenge pentru Elevi.
Mai multe informații despre acest eveniment, organizat în cadrul proiectului „Responsabilizare pentru digitalizare”, cod MySMIS 151295/ cod SIPOCA 1051, sunt disponibile AICI.
Brief-ul de lucru pentru elevi este disponibil AICI.
Lansarea proiectului „RESPONSABILIZARE PENTRU DIGITALIZARE”
cod mySMIS 151295/ cod SIPOCA 1051
Asociația Eurocomunicare, hub creativ de analiză, consultanță și training în domeniul comunicării din mediul online, anunță implementarea proiectului „Responsabilizare pentru digitalizare”, cod MySMIS 151295/ cod SIPOCA 1051.
Evenimentul online de lansare a proiectului „Responsabilizare pentru digitalizare” a fost organizat miercuri, 12 octombrie 2022, fiind un prilej pentru prezentarea obiectivelor și activităților proiectului, respectiv:
- Echiparea profesorilor din ciclul preuniversitar cu instrumente inovative și competențe specifice menite a-i sprijini în gestionarea proceselor didactice online, inclusiv prin îmbunătățirea capacității acestora de a-i îndruma pe elevi să adopte un comportament digital responsabil;
- Dezvoltarea unor instrumente colaborative pentru consolidarea capacității digitale și a rezilienței informaționale a ONG-urilor și partenerilor sociali din Municipiul Câmpulung, în context pandemic și post-pandemic;
- Sprijinirea Primăriei Municipiului Câmpulung în dezvoltarea unei strategii locale de redresare și consolidare socială, în contextul provocărilor asociate cu pandemia de Covid-19.
Conferința, organizată cu sprijinul Primăriei Câmpulung, s-a bucurat de intervențiile atât ale reprezentanților Asociației Eurocomunicare: Loredana Vladu și Florin Zeru, cât și ale reprezentanților Primăriei Municipiului Câmpulung: Elena Lasconi, Andrei Grecu și Iuliana Ungureanu.
„Trăim în vremea fake news. Știrile false sunt produsul agențiilor de publicitate plătite de vechea clasă politică și de grupuri de interese. Scopul e manipularea oamenilor. E un mecanism extrem de periculos, un mecanism al răului. Singura noastră șansă este informarea din surse credibile, educarea (cum faci diferența, cum alegi o sursă credibilă, etc). Cred că acest proiect ne va ajuta enorm în combaterea știrilor false mai ales că eu știu: câmpulungenii sunt deștepți.“, a declarat primarul Elena Lasconi.
Proiectul „Responsabilizare pentru digitalizare”, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, este implementat începând cu iulie 2022 de către Asociația Eurocomunicare, în calitate de beneficiar.
ANUNȚURI SELECȚIE
Anunț selecție posturi vacante pe perioada determinata – iulie 2022
Anunț selecție posturi vacante pe perioada determinata – septembrie 2022
Anunț selecție posturi vacante pe perioada determinata – martie 2023
Anunț selecție posturi vacante pe perioada determinata – iulie 2023
Notă: rezultatele selecției sunt transmise candidaților prin e-mail/telefon.